Jdi na obsah Jdi na menu

Kolem Vyššího Brodu

www.mapy.cz/s/9jwL

Přijedete-li do Vyššího Brodu v jižních Čechách a pokud budete mít chuť na pěkný výlet, zkuste tento. Z parkoviště pod klášterem přejděte silnici a prohlédněte si klášter přes rybník. Podél rybníka vyjděte do kláštera a přes nádvoří a bránu se připojte na modrou značku. Rozlehlý klášter je jen pomalu opravován. Celá rekonstrukce je odhadnuta na 1 miliardu korun.

Jděte lesem s nápadně velkými balvany často pravoúhlých tvarů. Po přibližně 2,5 km se modrá spojí s červenou v místě Pod Pošlákem a jde se do kopce.

U rozcestníku "Pod Pošlákem-rozcestí" opustíte modrou značku a po červené pokračujete stále vzhůru až do míst, kde na lukách stávala obec Poschlag - Pošlák.Ještě dnes tu rostou staré ovocné stromy a v lese leží smaltované hrnce. Cestou minete krásně obnovený kamenný kříž zasazený do velikého balvanu s letopočtem 1730.

Přes louky a lesem přijdete na rozcestí Vyklestilka. Od něho vede odbočka ke skalám s vyhlídkou do kraje. Pokyb po skalách, byť zajištěný kramlemi, není bez rizika.

Od Vyklestilky jděte po žluté značce k rozcestí pod Martinkovým vrchem a dále po zelené značce až ke kapli Spočinutí Panny Marie. V tomto úseku je možné sejít z cesty v místě, kde ze široké lesní silničky odbočuje stezka lesem ke kapli.

Dějiny kaple a křížové cesty od ní do Vyššího Brodu je nejlepší přečít na přiloženém odkazu. Kaple a její okolí je upravené jako poutní místo. Kapličky křížové cesty jsou renovované, udržované a z cesty kolem nich jsou pěkné výhledy do krajiny.

www.mestovyssibrod.cz/2010060004-maria-rast

Přeji hezké počasí a pohodu.                                                             17.3.2014